Deze website maakt gebruik van cookies

Deze website gebruikt cookies en verzamelt daarmee informatie over het gebruik van de website om deze te analyseren en om er voor te zorgen dat je voor jou relevante informatie en advertenties te zien krijgt. Door hiernaast op akkoord te klikken, geef je aan akkoord te zijn met het gebruik van cookies en het verzamelen van informatie aan de hand daarvan door ons en door derden.

Akkoord
Niet akkoord

Vergelijkingskaarten

Sinds 1 juli 2013 moeten alle financiële dienstverleners voorafgaand aan het verlenen van een financiële dienst een Vergelijkingskaart aan je verstrekken. Het moet worden verstrekt bij producten die sinds 1 januari 2013 onder het provisieverbod vallen.

  • Producten die onder het provisieverbod vallen zijn:
    betalingsbeschermers
    complexe producten
    hypothecaire kredieten
    individuele arbeidsongeschiktheidsverzekeringen
    overlijdensrisicoverzekeringen
    uitvaartverzekeringen of bij ministeriële regeling aan te wijzen andere financiële producten

Met het de Vergelijkingskaart weet je wat je aan kosten kunt verwachten. Het gaat wel om de gemiddelde kosten. In individuele gevallen kan de rekening hoger of lager uitvallen. Het dienstverleningsdocument is een belangrijk hulpmiddel bij het kiezen van een financiële dienst. Iedere financiële instelling, bank of tussenpersoon is dus verplicht dit document voorafgaand, tijdens of na het eerste oriënterende gesprek aan je te overhandigen, maar in elk geval voordat je een advies hebt ontvangen.

Download hier het de Vergelijkingskaart:

Handige links:
nhg.nl ( toets zelf je leencapaciteit met Nationale Hypotheek Garantie)
svn.nl (Starterslening info)
afm.nl (Autoriteit Financiële Markt)
kifid.nl (klachten instituut Financiële dienstverlening)
wijzeringeldzaken.nl (heel veel nuttige info over hypotheken en verzekeringen)
advieskeuze.nl (vergelijk en beoordeel adviseurs Consumentenbond)
vanatotzekerheid.nl (veel info over verzekeren)
berekenhet.nl (zelf rekenen met handige tools)
belastingdienst.nl (via je persoonlijke inlog-DiGiD gegevens ophalen ter voorbereiding van het adviesgesprek)

Om je optimaal van dienst te kunnen zijn hebben wij er voor gekozen om onze (polis)administratie, schadebehandeling en inkoop uit te besteden aan onze backoffice Ratium (Simfi Capital). Zij zijn onze backoffice.